זמן קריאה: 1 דקה

איך האלגוריתם של אינסטגרם עובד בשנת 2020

במידה וחשבתם איך האלגוריתם של אינסטגרם באמת עובד היום, יש לנו את התשובות, בתקווה ויעזרו לכם לקדם את העמוד שלכם בצורה נכונה ואיכותית.

השאלה הזו יצרה בלבול רב וגם לא מעט תסכול בזמן האחרון עבור עמודים עסקיים באינסטגרם, במיוחד לאחר שאינסטגרם ביצעה מספר שינויים באלגוריתם שלה.

נדמה כי האלגוריתם של אינסטגרם מקשה יותר מתמיד להגיע לקהלי היעד הנכונים, לקבל יותר עוקבים ולשפר את המעורבות בפוסטים.

החדשות הטובות הן, שברגע שתבינו איך האלגוריתם של אינסטגרם עובד, תוכלו להשתמש ביתרונות שלו על מנת לבסס אסטרטגיה שיווקית איכותית לעמוד שלכם שתעזור לקדם משמעותית את העמוד.

נחלק את ההסבר שלנו לשני חלקים – הראשון איך האלגוריתם עובד בפיד בפוסטים שלכם והשני, איך הוא עובד בסטוריז שלכם.

איך האלגוריתם של אינסטגרם עובד על הפוסטים שלכם ב-2020?
אין שאלה בכלל שהפוסטים היום כבר לא מקבלים את רמת החשיפה שקיבלו בעבר. יש אפילו שמועה שרק 10% מהעוקבים שלכם רואים את הפוסטים שלכם בפיד שלהם.

עבור עמודים עסקיים זה מאד מתסכל, היות וזה מקשה להגיע ללקוחות חדשים.

1# האלגוריתם משער כמה אכפת לך מפוסט – הפיד באינטסגרם לא מתבסס אך ורק על האנשים שאתה עוקב אחריהם, אלא גם למי אתם עושים לייק.

ככל שיבינו ויראו שאתם אוהבים פוסט מסויים, כך הוא יופיע בפיד שלכם. כלומר, האלגוריתם מתבסס על התנהגות העבר שלכם בנוגע לתוכן דומה שהעלאתם.

במידה ופוסט מקבל המון תגובות ולייקים, זה מסמן לאלגוריתם של אינסטגרם שהפוסט הספיציפי הזה הוא בעל ערך גבוה, שהרבה אנשים מתעניינים בו ורוצים לראות ולהבין במה מדובר.

זה מסביר איך איך תוכן הופך לויראלי ויכול להתפשט כל כך מהר באינסטגרם, ועם זאת אין זה אומר שאתם צריכים אלפי לייקים כדי לגרום לאלגוריתם לעבוד לטובתכם.

אתם צריכים לשים דגש על איכות התוכן שאתם מעלים, כדי לגרום לעוקבים עתידיים וקיימים להיות מעורבים בפיד שלכם.

הנה מספר טיפים איך תוכלו לעשות זאת:

*** הקדישו יותר זמן בהתמדת העלאת תוכן לפיד שלכם.

כאשר תעלו באופן קונסיסטנטי תוכן טוב לעמוד שלכם, לא רק שתצליחו לשפר את המעורבות והחשיפה, אלא גם תתנו רמז וסימן לאלגוריתם שיש לכם עמוד פעיל בעל תוכן איכותי.

ככל שתעלו בזמנים מדוייקים, הנכונים לקהל שלכם, ובצורה מתמדת, רוב הסיכויים שהעוקבים שלכם גם יראו את התוכן שלכם ויצליחו להיות מעורבים.

קחו בחשבון לדוגמא, שאם אתם עושים לעצמכם נוהל להעלות פוסט מספר פעמים ביום, ולאחר כמה זמן אתם יורדים למספר פעמים בשבוע, תתחילו לשים לב בירידה בכמות העוקבים ובכמות המעורבות בכל פוסט. לכן, חשוב לתזמן את הפוסטים שלכם בצורה שאתם יכולים להתמיד בה, ולהמשיך לנסות לשפר את התוכן עם הזמן כמובן.

*** האלגוריתם של אינסטגרם קובע ובוחן את הקשר שיש לכם עם העוקבים שלכם.

היום כבר ניתן להבין שהאלגוריתם של אינסטגרם לא רק בודק את איכות הפוסטים שלכם והמעורבות שלהם, אלא גם בודק את המעורבות שלכם עם ההודעות הנכנסות והקשר שיש לכם עם העוקבים שלכם.

אם אתם מגיבים על הרבה תמונות של מישהו אחר, זה מאותת לאלגוריתם שהאנשים האלו הם חלק מהקטגוריה אצלכם של "חברים ובני משפחה".

ולכן, חשוב להגיב לעוקבים שהגיבו לכם בפוסט, ניתן גם להראות להם קצת אהבה (ללחוץ על הלב ליד התגובה), לענות להודעות אישיות, וזה יעזור לכם לקדם את העמוד שלכם.

טיפ קטן בנוגע למענה לעוקבים שלכם – התייחסו לתשובות והתגובות שלכם כשיחה לכל דבר. ממליצים לכם לוודא שאתם עונים לכל אחד ואחת מהאנשים שהגיבו לפוסט שלכם, וזה יראה לאלגוריתם שיש לכם "קשר" עם העוקבים שלכם.

*** שפרו את המערכות יחסים שלכם בעזרת מיתוג ואסתטיקה נכונה ומדוייקת לעמוד שלכם.

במידה ואתם מותג או עסק והעוקבים שלכם אוהבים, מגיבים ושומרים את התוכן שלכם באופן קבוע או צופים בסוריז שלכם, סביר להניח שהפוסטים שלכם יוצגו יותר בפיד שלהם.

לכן חשוב מאד לקחת זמן, ולבנות עמוד אסתטי ויפה, מדוייק ונכון למותג או לחברה שלכם.

סביר להניח שהאנשים שאוהבים את הפיד שלכם יהפכו למעריצים שלכם, היות והם יודעים בדיוק למה לצפות מהפוסטים שתעלו, התוכן שתפרסמו, וימשיכו לראות את התוכן העקבי ואיכותי בחשבון שלכם.

2# פקטור של זמן.

האלגוריתם של אינסטגרם בוחן את כמות הזמן שהתמונה פורסמה בפיד שלכם.

כלומר, שהאלגוריתם מתעניין יותר ויותר מתי פרסמתם את הפוסט, ולא רק ברמת התוכן שלו.

לדוגמא, במידה ופרסמתם פוסט סביב תקופת חג חנוכה, והפוסט כבר לא רלוונטי מבחינת זמנים, האלגוריתם שם לב לדברים האלו.

שימו לב לזמנים שאתם מעלים את הפוסט, ונסו לבדוק מתי הזמן הנכון ביותר עבור העמוד שלכם לפרסם, ומתי מרבית העוקבים שלכם נמצאים באינטסגרם.

תוכלו לבדוק זאת ב Instagram Insights – שם ניתן לראות את הסטטיסטיקות והזמנים שהעוקבים שלכם הכי פעילים.

3# רמת התדירות בשימוש באפליקציה למיון הפוסטים שלכם.

כמה פעמים אתם פותחים את האפליקציה של אינסטגרם במהלך היום?

במידה ואתם מהמתמידים, הפיד שלכם יראה יותר "כרונולוגי". כלומר, במידה ואתם מהמשתמשים הרציניים, אינסטגרם תציג לכם את הפוסטים הטובים ביותר מאז הביקור האחרון שלכם באפליקציה. לאלו מכם שפחות מתמידים להתשתמש באפליקציה, הפיד שלכם יהיה מסודר לפי מה שאינסטגרם חושבת שיתאים לכם ולא בצורה כרונולוגית.

4# האלגוריתם של אינסטגרם עוקב אחר האנשים שאתם עוקבים אחריהם.

אתם עוקבים אחרי הרבה אנשים באינסטגרם? במידה ואתם עוקבים אחרי כמות רבה, לאינסטגרם יהיה מבחר רחב יותר ממי לבחור מי להציג לכם בפיד, ולכן לא תמיד תראו את כל הפוסטים של כל העוקבים שלכם.

במידה ואתם רוצים לראות אך ורק את הפוסטים שמעניינים אתכם, השתמשו בכפתור "השתק" MUTE. בשיטה הזו עדיין תוכלו לראות את העמוד פרופיל של העוקב הספציפי הזה, אבל לא תראו את הפוסטים שהם מפרסמים. העוקב הזה גם לא ידע שהחלטתם להשתיק אותו.

וגם אולי זה הזמן להסיר עוקבים…

איך האלגוריתם של אינסטגרם עובד על הסטורי שלכם ב-2019?
האלגוריתם מתמקד על העיתוי שאתם מעלים את הסטורי, ולכן חשבונות שמפרסמים סטוריז באופן קבוע, תמיד יופיעו בחלק הראשון של העדכון וכך תוכלו לעקוב אחרי הסטורי מבלי ללכת אחורה בזמן.

הנה מספר טיפים שלדעתנו יכולים לשפר את האלגוריתם בנוגע לסטורי שלכם:

1. הקפידו להעלות כמה שיותר סטורי איכותי לעמוד שלכם.

ע"י פרסום סטוריז לעתים קרובות יותר, יש לכם סיכוי טוב יותר להופיע בחלק העליון בדף הבית של העוקבים שלכם, וכך יותר ויותר אנשים יוכלו לגלות אתכם!

בנוסף, זה מסמן לאלגוריתם שאתם מפרסמים תוכן איכותי שהעוקבים שלכם מעוניין בו.

2. השתמשו והתנסו בכל הפיצ'רים שאינסטגרם מציעה לסטוריז.

האלגוריתם מזהה את רמת השימוש שלכם בפיצ'רים שהאפליקציה מציעה. כשאר האלגוריתם רואה שיש לכם פיצ'רים של אינטראקציה עם העוקבים שלכם, כגון סטיקר הצבעה, חידון או שאלון, וככל שיותר ויותר עוקבים יגיבו לסטיקרים האלו, הסיכויים הם שגם הפוסטים שלכם יופיעו להם בפיד.

אל תשכחו להוסיף SWIPE UP במידה ויש לכם מעל 10K עוקבים.

3. הזמינו את העוקבים שלכם ללחוץ על הסטורי שלכם על מנת לצפות בו כמה שיותר זמן.

במידה והתוכן שאתם מעלים בסטורי הוא מעניין, והעוקבים לא הספיקו לצפות בו, הם ירצו להחזיק את המסך עם האצבע על מנת לקרוא או לצפות בו עוד ועוד.

תוכלו להוסיף גיף' TAP TO HOLD לדוגמא, וכך העוקבים שלכם יוכלו ללחוץ על המסך כדי לקרוא או לראות את הסטורי במלואו.

השיטה הזאת היא מעולה לשיפור האלגוריתם של אינסטגרם!

למרות שהאלגוריתם של אינסטגרם משתנה לא מעט בזמן האחרון (ולא תמיד אנחנו יודעים על כך!), אפשר לנסות ולהבין איך לעבוד עם מה שיש.

לוקח זמן להבין בדיוק איך פועל האלגוריתם של אינסטגרם, אך זה לגמרי משתלם לקחת כמה רגעים, להבין איך לעשות מה שהם מצפים מאיתנו, ובעזרת ההבנה הזו להניע ולקדם את המעורבות של העמוד והפיד שלכם.

התייחסו לשינויים באלגוריתם של אינסטגרם כהזדמנות ליצור תוכן טוב ומדוייק יותר, ליצור קשרים עמוקים עם העוקבים שלכם ולייעל את אסטרטגיית השיווק שלכם.

עד לפעם הבאה…

צוות אינסטה ישראל 🙂

חושבים על קידום עמוד האינסטגרם שלכם?