זמן קריאה: 1 דקה

כשטכנולוגיה ואמנות נפגשים בסטורי באינסטגרם – Augmented Reality

הכל התחיל מהפילטר המפורסם של האוזניים והלשון של הכלב, זוכרים?

מאז נוצרו המון פילטרים AR שנהיו פופולריים במיוחד והפכו לטרנד ברחבי העולם!

העתיד של אינסטגרם יהפוך לכיפי במיוחד, בעיקר כשמדובר על השילוב בין טכנולוגיה ואמנות.

הטכנולוגיה שהולכת לשנות את העתיד בעולם הסושייל מדיה היא תוכנת SPARK AR STUDIO , שמאפשרת לכל אחד לייצר פילטרים ואפקטים מיוחדים עבור הסטוריז של אינסטגרם, הנקראת Augmented Reality ובעברית, מציאות רבודה. מציאות רבודה היא למעשה חיבור בין המציאות האמיתית שאנו רואים לבין המציאות שאנו יכולים ליצור בעזרת מחשב ומצלמה.

מציאות רבודה נשמעת כמו משהו עתידני ורחוק, אך מבלי ששמנו לב, מעל מיליארד אנשים השתמשו בתוכנת ספארק בשנה האחרונה.

מה שאומר שלהמון אנשים יש אפקטים מהממים ומיוחדים שיצרו עבור הסטוריז, שעזר לקדם את העמוד אינסטגרם שלהם!

פילטרים מיוחדים ומעוצבים לסטוריז באינסטגרם היו מוגבלים עד היום לאנשים ולחברות גדולות כגון קיילי ג'נר, אדידס ונייקי.

החדשות הטובות הן, שבקיץ הקרוב פלטפורמת המציאות הרבודה תהיה פתוחה לכולם, לכל מי שירצה ליצור ולשתף סטוריז, ולהשתמש בפילטרים ואפקטים מיוחדים ואמנותיים בעזרת תוכנת ספארק!

זוהי הזדמנות נהדרת למותגים ועמודים עסקיים להציג את המוצרים שלהם, מאחורי הקלעים והכרת הצוות בסטוריז בדרך קלילה, כיפית ואינטראקטיבית ועל הדרך להפוך להיות יצירתיים ומקוריים יותר.

לפני שנספר לכם איך אתם תוכלו להשתמש בפלטפורמה הזו שתוכל לעזור ולקדם את עמוד האינסטגרם שלכם, כדאי שנסביר בקצרה על מה מדובר…

ספארק סטודיו היא פלטפורמה של מציאות רבודה עבור מק ווינדוס (Mac & Windows) המאפשרת לייצר בקלות אפקטים לתמונות לטלפון הנייד שלנו. תחשבו על זה כתוכנת פוטושופ משוכללת עם תוספת של מציאות רבודה.

כשיש מעל 500 מיליון משתמשים פעילים באינסטגרם מידי יום, המחפשים דרכים כיפיות להוסיף פילטרים לסלפי או לסרטונים שלהם, אינסטגרם היא לגמרי המקום המושלם עבורם, וכדאי להם להשתמש בפלטפורמת מציאות רבודה כתוספת מדהימה לסטוריז.

אז איך עמודים עסקיים יכולים להשתמש בפלטפורמה הזו?

היתרון הגדול ביותר עבור עמודים עסקיים בשימוש בתוכנת ספארק, הוא שהם יכולים להיות חופשיים לעצב וליצור עולם שלם וחדש הקשור למותג ולחברה שלהם.

בעזרת הפלטפורמה, עמודים עסקיים ומותגים יוכלו לשלב את אסטרטגיית התוכן השיווקי יחד עם השימוש בפילטרים AR.

חברות קוסמטיקה לדוגמא יוכלו להשתמש בספארק כדי לתת לעוקבים שלהם את האפשרות "לראות" במציאות רבודה איך יראה האיפור על הפנים שלהם.

חברת רהיטים תוכל לתת לעוקבים שלה את האפשרות למקם וירטואלית את הריהוט בדירה שלהם, חברות ביגוד יוכלו לתת לאנשים "למדוד" את הבגדים שיתאימו למידות שלהם, וחברת משקפיים יכולו לאפשר לאנשים "לנסות" וירטואלית את המשקפיים שלהם מבלי ללכת לחנות ולרכוש מיד.

בעזרת מציאות רבודה זו, יכולו עמודים עסקיים לייצר קשר אישי יותר עם העוקבים שלהם, שיכול כמובן להוביל לרכישות רבות יותר בעתיד.

חברות כגון אדידס, שיצרו פילטר אישי שכל אחד יכול להשתמש בו בסטורי, יכול להפוך לטרנד ענקי בעתיד. תחשבו שאם כל חברה תוכל להכין ולעצב פילטר מיוחד שיגרום לעוקבים לרצות ולהשתמש בו לסטורי שלהם, המודעות למותג תעלה בזכות הפילטר הזה!

שימו לב, שבאינסטגרם אתם חייבים לעקוב אחר החברה, המותג או המייצר של הפילטר על מנת להשתמש בו בסטורי האישי שלכם.

במילים אחרות, השימוש בפילטר בסטורי יכול להוסיף כמות אדירה של עוקבים חדשים רק כי עוקבים ירצו להשתמש בפילטר שיצרתם לסטורי האישי שלהם!

בדרך זו, ההשפעה של השימוש בפלטפורמה הזו היא קצת כמו פרסום חינמי עבור המותג שלכם.

בכל פעם שמישהו ישתמש באחד מהאפקטים שתעצבו בסטורי שלהם, הם למעשה יקדמו את הפילטר ואת המותג שלכם לעוקבים שלהם.

הנה 4 דוגמאות שיתנו לכם רעיונות כיצד ניתן להשתמש בתוכנת ספארק לקידום עמוד האינסטגרם העסקי שלכם בעתיד:

1 אפקט מציאות רבודה למכירה אונליין

קחו לדוגמא את חברת הקוסמטיקה של קיילי ג'נר. היא יצרה אפקט של מציאות מדומה כפילטר שניתן לבחור בסטורי שלכם, במידה ואתם עוקבים אחריה כמובן, שניתן "לנסות" על הפנים שלכם שפתונים שונים ממבחר הקולקציות שלה, כדי לראות איזה גוון יתאים לעור שלכם לפני שתחליטו לרכוש את המוצר עצמו.

2 אפקט מציאות רבודה לקידום המותג שלכם

ממליצים לכם לחשוב מראש מהו האפקט שיכול לייצג את המותג שלכם, שלאו דווקא דורש להשתמש בלוגו של החברה על מנת שיבינו את ההקשר.

קחו לדוגמא את חברת דיסני, שלא השתמשו בלוגו שלהם, אך השתמשו באוזניים הידועות של מיקי מאוס או התוכנית הידועה "משחקי הכס" שיצרו פילטרים של רקעים שונים הקשורים לחברה/לתוכנית שניתן לבחור לסטורי שלכם.

השתמשו בדברים כגון צבעוניות של המותג, מוצרים או משהו שמבדל אתכם, וחשבו כיצד האפקט שלכם יעודד את העוקבים החדשים או הותיקים לרצות להשתמש בו כפילטר בסטורי שלהם, מבלי שיראו שזו פרסומת…

untitled image
untitled image
untitled image

3 אפקט מציאות רבודה עבור בעלי אתרים ומפיקים

בדומה לחברות ומותגים, גם לבעלי אתרים ומפיקים יש ממה להרוויח במידה ויחליטו להשתמש באפקט מציאות רבודה!

לדוגמא, עמוד ערוץ האוכל הפופלארי Buzzfeed Tasty, יצר אפקט ממותג משלהם לסטוריז לאינסטגרם. כאשר אתם בוחרים את האפקט שלהם, יופיע הסלוגן "OH YES!" שיסתובב וירקוד על המסך שלכם בסטורי.

הרעיון בשימוש באפקט הזה, הוא אם אתם מחליטים לדוגמא לשתף תמונה או סרטון של ארוחה מדהימה שהכנתם בסטורי, ותוסיפו את האפקט שלהם, זה אוטומטית ישדרג ויצחיק את העוקבים שלכם ויגרום לעוקבים לרצות את האפקט הזה לעצמם, ועל מנת לעשות זאת הם חייבים לעקוב אחר העמוד שייצר אותו.

4 אפקט מציאות רבודה למען מטרה ספציפית

שנה שעברה, הזמרת הידועה ריהאנה, יצרה אפקט מנצנץ לסטורי על מנת לקדם אירוע תרומה. כאשר תבחרו באפקט שיצרה, יופיעו יהלומים מסביב לראשכם.

זוהי דרך נהדרת לראות כיצד אפקט מציאות רבודה יכול להעלות מודעות עבור מטרות מסויימות או ארגונים שברצונכם לקדם או במידה ועשיתם שיתוף פעולה עם מותג, תוכלו להשתמש בפלטפורמה הזו להציג זאת!

תחשבו על דרך שתוכלו לקדם ארגון, עמותה או כל דבר למעשה שיכול לעזור לאחר. גם תעשו מעשה טוב וגם העוקבים שלכם יוכלו להעביר הלאה את הצורך לעזור ולתרום…

אז אם אתם מחפשים להוסיף קצת יצירתיות או ייחודיות לסטוריז, זה הזמן לחשוב, לתכנן ולשלב יחד עם האסטרטגיה השיווקית לקראת הקיץ, כיצד תוכלו להשתמש באפקט מציאות רבודה של תוכנת ספארק לעמוד העסקי שלכם!

בנוסף, הודות למערכת הייחודית של אינסטגרם, שאומרת שעליך לעקוב אחר היוצר של האפקט, תוכלו להגדיל את כמות העוקבים שלכם משמעותית ברגע שיתחילו להשתמש באפקט בסטוריז!

מחכים לראות בעתיד הקרוב מגוון פילטרים ואפקטים מיוחדים בסטורי שנוכל להשתמש בהם בסטוריז…

רוצים לקדם את עמוד האינסטגרם העסקי שלכם? אנחנו הכתובת!

צוות אינסטה ישראל 🙂